Abban talán egyet lehet érteni, hogy a Marvel Filmes Univerzum aláfestései nem a legjobbak szemben a DC adaptációkkal (a Zöld Lámpás a szabályt erősítő kivétel), vagy akár a Marvelnél maradva az X-Menek zenéivel. A legnagyobb sikert eddig A Galaxis Őrzői soundtrackje aratta, de az is a válogatás zenéknek, nem pedig a Tyler Bates által jegyzett score-nak hála, ami a szerzőhöz mérten meglepően korrektre sikeredett. A Bosszúállók fináléjára viszont visszatér egy igazi veterán.
Alan Silvestri igazi ikonnak számít Hollywoodban, aki Robert Zemeckis olyan halhatatlan klasszikusaihoz szerzett zenéket, mint a Vissza a jövőbe-trilógia, a Roger nyúl a pácban, vagy a Forrest Gump. Emellett olyan remek kalandzenékkel örvendeztette meg (nem csak) a filmzenerajongókat, mint A múmia visszatér, vagy a Van Helsing, a Ragadozóról nem is beszélve. Silvestri az Amerika Kapitány: Az első Bosszúállóval kóstolt bele először a Marvel Filmes Univerzumába, majd ezt rögtön követte a Bosszúállók, amely elsősorban fülbemászó főtémájának - no meg persze nem utolsó sorban a film hatalmas sikerének - hála sokak kedvence lett. Silvestri azóta távol maradt ettől a közegtől, a Marvel vezér, Kevin Feige pedig ahova csak lehetett Brian Tylert nyomta be, akinek a munkáival, mint a Vasember 3, a Thor: Sötét világ vagy a Danny Elfmannel közösen jegyzett Bosszúállók: Ultron kora nem volt maradéktalanul elégedett a nagyérdemű. Még az X-Men: Az elsők óta valamiért csodagyereknek tartott Henry Jackman duplázása a két legutóbbi Amerika Kapitány moziban is eléggé jellegtelen lett, pedig a Polgárháborúban meglepően ügyesen sikerült Silvestri klasszikus stílusát megidéznie.
Ezért is érdekes, hogy a Kapitány utolsó két kalandját, valamint a két részre szedett Bosszúállók: Végtelen Háborút jegyző Joe és Anthony Russo nem vitte magával Jackmant, hanem Silvestrit kérték fel. De talán nem véletlen, hiszen a Kapitány és a Bosszúállók motívumai összekötő kapocsként rendre felbukkantak az olyan zenékben, mint a Hangya, vagy A Tél Katonája, és az Ultron kora eléggé jellegtelenre sikerült zenéje is hol Silvestri témáit használta fel, hol azokat próbálta megidézni.
A hírt a komponista hivatalos oldalán jelentették be és kissé szokatlan, hogy ennyivel a film előtt tudni lehet a szerző személyét. Ebben az is közrejátszhat (de ez csak teória a részünkről), hogy a film egy adott pontján kulcsfontosságú szerepet kaphat egy zene, így ideje korán be kell vonni a komponistát a munkálatokba. Mindenesetre 2018-ban és 2019-ben majd meglátjuk, de nem valószínű, hogy Silvestri a több tucat hőshöz külön témákat alkotna (pláne, ha a különálló filmjeikben már megvan), így esélyesebb, hogy jó gyakran halljuk majd a Bosszúállók már most klasszikus témáját. A Bosszúállók 3 és a Bosszúállók: Végtelen Háború forgatása elviekben már idén ősszel kezdetét veszi.