A múlt héten robbant a hír, hogy a Zsivány Egyes - Egy Star Wars történet aláfestéséért nem Alexandre Desplat felel majd (ezzel is tovább növelve a film körüli bonyodalmakat), mivel az újraforgatott anyagokhoz a már elkészült zene nem passzolt volna, egyéb kötelezettségei miatt viszont nem tudta ellátni az újrakomponálást, így a helyére Michael Giacchino került. Most azonban kiderült, hogy Desplat nem is távolodik el annyira a témától.
Az Oscar-díjas komponista ugyanis Luc Besson Valerian és az ezer bolygó városa című sci-fijének a score-jáért felel majd. A filmben Cara Delevigne és Dane DeHaan mellett olyan nagyágyúk tűnnek majd fel, mint Clive Owen vagy John Goodman. A dolog érdekessége, hogy Besson gyakorlatilag pályája kezdete óta a szintén francia Eric Serra-val dolgozik együtt, ebből kifolyólag is érdekes a váltás.
Mindamellett a Star Wars körüli hercehurca továbbra is érdekes, már ha zeneszerzői szempontból nézzük. Afelől, hogy Giacchino remekül megoldja majd a feladatot (már amennyire az idő engedi) kissé visszásnak tűnik, hogy Desplat-nak ne lett volna elegendő ideje újrakomponálni a zenét, hiszen Giacchino-hoz hasonlóan az egyik legfoglalkoztatottabb komponista a szakmában, és nem ritka, hogy 1 éven belül akár 10 (!!!) zenével is előáll. Ez történt 2011-ben is, amikor fél éven belül jött ki többek között Az élet fája, a Largo Winch II és az utolsó Harry Potter aláfestésével. Az viszont kétségtelen, hogy Giacchino blockbuster kompatibilisebb komponista produceri (és nézői) szempontból, elég megnézni a tavalyi elképesztő teljesítményét a Jupiter felemelkedése, a Jurassic World, a Holnapolisz és az Agymanók kapcsán, amikor is utóbbi három 1 hónapon belül jelent meg. Desplat ezzel szemben hiába bizonyította már tehetségét nagy volumenű zenékkel (a már említett Potterek, Az öt legenda, Az arany iránytű, vagy a szintén Gareth Edwards rendezte Godzilla), elsősorban a visszafogott drámákkal azonosítják.
Ami azonban Giacchino előtérbe helyezésén közrejátszhatott - és nem állítom, hogy ehhez a szerzőnek bármi köze lenne - hogy a Disney-nél egy ideje ő tölti be az első számú komponista titulusát, nem kis részt a Pixar-műveknek (A hihetetlen család, L'ecsó, Fel!, Verdák 2., Agymanók) köszönhetően, ami a Zootropolisszal tovább nőtt. Azzal pedig, hogy Brian Tyler kigolyózta magát a Marveltől, Giacchino a Doctor Strange-el rögtön vezető pozícióba is került, ugyanis a film előtt debütáló új logó zenéjét már Giacchino jegyzi. Aki nem tudná, Tylert szélnek eresztették (pedig Kevin Feige személyes preferáltja volt), miután az Ultron kora aláfestését nem látta el maximálisan, mivel kénytelen volt a Halálos iramban 7 score-ját is leszállítani, aminek munkálatai Paul Walker sajnálatos halála és az ebből fakadó csúszások miatt egy időben zajlottak az Ultronéval, amibe vélhetően ezért kellett bevonni Danny Elfman-t. Íme Giacchino említett Marvel intrója:
A cikk lényegéhez visszatérve (amiről eddig vajmi kevés szó esett), Besson filmjei nem éppen az emlékezetes zenei aláfestésekről voltak híresek, függetlenül pár slágertől, mint Az ötödik elem híres opera áriája, ami sokat elárul Serra képességeiről, aki mellett a rendező viszont mindig kitartott. Hogy mégis Desplat-ra esett a választás, abban talán közrejátszik a szerző köz- és elismertsége, valamint hogy egy ekkora mozinál, mint a közkedvelt sci-fi regényen alapuló Valerian nem engedhetnek meg a producerek sem olyan luxust, hogy félvállról vegyék a zenét. A Valerian és az ezer bolygó városa 2017 júliusában kerül majd a mozikba (állítólag ennek a munkálatai kötik már le a szerző figyelmét) és reméljük Desplat itt megmutathatja azt, amit a Star Wars-szal most nem tudott (ha csak addig napvilágra nem kerül a zene valahogy), ahogy Giacchino zenéjéhez is nagy reményeket fűzünk.